Sunday, April 3, 2011

terima kasih untuk semuanya...

salam =)

hi again...

been a few days since i last updated this blog..hihihi...sorry ya? been busy with final exams and stuff...=)

hurm...

i just stopped crying actually... =)

terima kasih kepade seorang lelaki yang pernah singgah dalam hidup aku,buat aku happy dan tak kurang jugak buat aku sengsara...

terima kasih kerana mengajar aku semua itu...

yup,semua tu cerita lama...kawan-kawan aku cakap,"buat apa kau nak ingat lagi sedangkan kau dah ade orang yang lagi baik untuk kau,dengan kau sekarang?"

moving on with my life,it's hard...nak2 lagi bila kena bangun dari saat kita jatuh,yang sangat2 teruk...bukan setakat jatuh dalam soal hati dan perasaan je,tapi jatuh jugak dalam dunia reality...

it's hard to get up and start again...tapi aku cukup bersyukur dengan apa yang tuhan kurniakan pada aku hari ini, dengan keluarga yang sentiasa ada dengan aku saat susah senang,kawan2 yang menghargai aku dan sayang aku...aku bersyukur semua nya...

ya, aku nak buang CERITA LAMA tu dari hidup aku...tapi senang ke? payah jugak laa bagi aku...sampai tadi pun aku teringatkan dye lagi,tapi x selalu laa...kadang-kadang je...tapi bila teringatkan dye tu,rasa tu seperti macam dulu lagi..cuma tak lah sepenuhnya...

jujur,aku tak konfiden untuk terus buang dye dari hidup aku.ye,aku da sayang orang lain,tapi untuk orang tu terus ganti tempat dye dalam hati aku,begantung atas usaha orang yang baru ni lah...(hope dye dapat tolong aku move on with my life,but still i am not putting on much hopes...).

perasaan sayang?aku rasa dah terhapus lama dah...kalau ada pun yang tinggal untuk cerita lama tu,mungkin sebesar zarah je kot...suka untuk aku share quotes yang aku jumpa ni, actually sebenarnye quotes ni dialog in a korean drama yang aku tak tahu pun cite ape,just terjumpa je and i really liked it so much until today...

"ALTHOUGH I WANT TO USE MY WILL TO FORGET THE MEMORIES ON MY MIND,BUT COMPARED TO MY MIND,MY HEART REMEMBERS YOU FASTER...I LOVE YOU."

sweet sangat that quotes...but tak ada guna pun untuk aku...

ouh,yes..lupa lak nak bagitaw...

reason aku menangis tadi tu adelah....jeng..jeng...jeng..!!!

hahaha....ex aku call aku,crying...(yes,menangis...dye nangis lagi kuat dari aku...what a sensitive guy huh?)
then he confessed...that while i am with him, dye still lagi sayangkan ex dye...which means, masa aku dengan dye dulu,aku je yang sayangkan dye penuh perasaan,macam orang bodoh,tunggu,ikutkan cakap dye semua...padahal dye tu,dalam kepala ingatkan pompuan lain...and reason dye rapat dengan aku is just to get revenge to dat bitch yang dye sayang sangat tuh..(sorry,explicit words,i know..just want to express my feelings...do consider to not continue to read this if you feel unpleasant..)..then, he confessed that there's something beyond what i've ever thinked of yang dye dah pernah lakukan dengan dat bitch...

yang sangat2 buat aku sedih,dye menangis sebab dye sayangkan perempuan tu...tapi still text aku and cakap yang dye sayangkan aku,rindukan aku, nak jumpa aku,ingatkan aku,and yang paling aku tak boleh lupa..text time kitorang baru clash..."saya akan tetap tunggu awak sampai satu hari nanti hati awak akan terbuka untuk terima saya balik..."..aku yang bodoh ni punyalah tersentuh dengan text dye yang kononnye bersungguh2 tu,tapi tahu dah..memang aku takkan repeat da same mistakes...aku takkan balik semula kat dye...just touched by the words laa kan...byase laa..pompuan...

then,aku nangis lah...mengenangkan kebodohan aku yang sampai hari ni ingatkan dye sayang aku....rasa macam mata aku ni dipaksa buka untuk tengok sesuatu yang aku tak pernah nampak...and tak pernah sangka pun...tuhan maha kuasa...ye,ini dugaan time aku tengah final exam...aku terima...tapi disebalik dugaan yang tuhan berikan pada aku ni,aku bersyukur..sebab akhirnya aku tahu jugak perkara yang sebenar and akhirnya aku takkan terus ingatkan lelaki yang sememangnya tak layak langsung untuk aku...

bukan nak membangga diri,tapi lelaki yang kurang dari segi paras rupa tetapi kuat dalam menjaga solat dan hatinya adalah jauh lebih baik dari lelaki yang punya paras rupa tapi perlakuannya....(better not say it...)..

" terima kasih tuhan di atas petunjuk yang telah kau berikan kepada aku dalam mengharungi dan menempuh hidup ini...aku hanya hamba-Mu yang lemah,yang sentiasa mengharapkan bantuan dari-Mu...sesungguhnya kau yang berkuasa lagi maha mengetahui... "


No comments:

Post a Comment