Monday, October 5, 2009

wah3....=)

salam semuanye.....!!!

hahaha.... hari ni aku rase agak gembira....!!!

tak tahu nape tapi aku agak gembira laa sikit daripade hari2 yang sebelumnye....

hurm...

dah nak dekat ngan final exam nih..

tapi aku tak taw laa ape je yang lekat dalam otak aku yang agak bijak tapi kurang cerdik sikit daripade orang len nih...

aku akui laa aku banyak maen2,ke laut je kalau dalam kuliah tu...dalam kelas tutorial lak mate pandang depan,otak ke lain...

huhuhu...ni laa aku...bile nak nyesal je,mesti da last minute..aku agak takot gak laa nak menghadapi final exam kali ni...

walaupun subjek agak sikit daripade subjek semester lepas,tapi aku takot aku tak dapat prepare ape yang diperlukan secukupnye..iaitu jelas sekali,ILMU PENGETAHUAN mengenai subjek yang bakal aku ambik exam tuh...

adooyai...mintak-mintaklah ALLAh bagi aku kekuatan dan bantuan dalam usaha aku untuk menjadi hamba-NYA yang berjaya di dunia dan di akhirat...

ni laa die manusia...bile dah susah baru nak ingat tuhan...bile tak susah,tak de problem,aty senang,tak ingat tuhan..lagi dilupakan pulak ade...

hurm..aku tak nafikan,aku salah seorang hamba ALLAH yang mudah lalai atas muka dunia ni...

harap-harap aku tak terus lalai laa lepas ni...

suatu pengakuan yang tak pernah aku ungkapkan atau perdengarkan kepada orang ni...dan sekarang aku dengan hati yang agak terbuka rasa aku patut beritahu perkara ni supaya ade orang yang akan bantu aku daripade terus lalai dengan kelalaian aku ni...

kadang-kadang terdetik kat hati ni,kenape laa aku tak boleh nak amalkan ape yang aku dah belajar selama ni??kenapa kawan0-kawan aku boleh je amalkan ape yang kami belaar selama ni??kenapa aku tak boleh pakai pakaian yang menutup aurat macam yang mak ngan ayah aku suruh aku pakai??

bile aku tanye hati ni,jawapan yang aku dapat cuma berkate,aku bukan macam kawan-kawan aku tu...aku lain,diorang lain....cara aku hidup dengan cara die hidup ade perbezaan yang besar...aku bukan tak nak pakai macam yang parents aku nak aku pakai,tapi aku ni dah laa agak ketinggalan dalam bidang fesyen neh,jaoh sangat ketinggalan...orang dah tukar trend fesyen,aku baru nak cube yang dah lame tu...diorang lak nak suruh aku stick kepade style yang macam sloppy je...yang kadang-kadang aku rase cam bukan pakain budak remaje macam aku patut pakai...aku kan mude lagi...

tu laa die jawapan yang aku dapat bile aku tanye hati aku ni...

zaku tahu..jawapan yang hati aku bagi tu lebih kepade menurut kehendak nafsu remaje aku yang nak cuba segalanya...tapi alhamdulillah...aku tak terjebak dan tak terikut nafsu yang tak senonoh yang diluar jangkaan dan melampaui batasan agama dan syrak...alhamdulillah sangat-sangat...

at least aku tahu daripade didikan agame yang mak,ayah,and cikgu2 aku bagi dulu,kini dan selamenye tu ade jugak yang terkesan dan alhamdulillah aku berjaye lindungi diri dari melakukan perkare-perkare yang terlarang...

ape yang aku nak katekan kat sini,aku sedar yang aku banyak wat silap,aku tak amalkan ape yang belajar,aku tak berape nak ikot sangat tuntutan agame,aku lebih suke fikirkan tentang aku di dunia lebih daripade aku di akhirat...aku akui laa...it does sounds like i am a selfish person towards ALLAH...i know that...aku nak berubah..aku nak jadi lebih baik dari diri aku yang sekarang ni...aku nak berubah...tapi aku takut...

pengaruh terlalu kuat laa keliling aku...kiri kanan,orang yang rapat dengan aku banyak beri pengaruh kepade titik tolak aku nak berubah ni....everytime aku nak berubah sikit,mesti diorang tegur,kate aku alim laa...kate aku budak baik laa...sedangkan bile aku fikir2 balik,kalau aku buat macam tu,nampak macam aku ni orang yang hipokrit pulak...luar macam baik,tapi perangai aku nih,tak menggambarkan ape yang aku pakai...macam vice versa pulak..so tu laa yang buat aku selalu tangguh PERUBAHAN yang aku nak buat tu...

bukan aku nak tolak mentah2 ape yang parents aku nak aku ubah,aku tahu diorang nak aku jadik anak yang diorang boleh dibanggekan...at least there's something that differs me from anak orang lain...sesuatu yang boleh buat die bangge bile die bercerite kat orang...aku nak buat,cume bile aku fikir2 balik,aku segan...segan ngan orang sekeliling aku...

siape yang taknak berubah menjadi ke arah yang lebih baik kan??everyone pun nak..tapi tu laa dye...hidup aku ni cuma penuh dengan segan terhadap manusie,takut di pandang rendah oleh manusie lain,dah laa aku ni memang agak low self confidence...aku takut kalo aku berubah,aku akan jadik lagi ketinggalan...KOLOT adelah perkataan yang paling aku takut...

hurm..tu lah die sedikit sebanyak ape yang terbuku dalam hati aku...ade lagi yang aku tak terungkapkan kat sini,cuma aku tak tahu camne nak luahkan...tapi sedikit sebanyak tu laa dye ape yang selalu bermain dalam hati aku...

perubahan yang aku nak buat tu,aku harap dengan rahmat dan hidayah ALLAH taa'la suatu masa nanti,aku berjaye laa go through everything and teruskan dengan perubahan yang aku nak buat...semoga ALLAH kabulkan doa aku...

Amin ya rabbal a'lamin...

1 comment:

  1. taw xper..jadikan r blog ini sebgai medium untuk meluahkan perasaan nescaya Allah Mengetahu Ape YangKAMU rASEKANM

    ReplyDelete