Saturday, September 12, 2009

aPeR nAk JaDiK lAa NiH.....

aiy guys....

wah..nampak gaye nye beleter panjang dalam blog nih akan jadik hobi terbaru aku laa nampaknye nih...bukan ape laa kan...tengah on9 ni,aku terfikir lak kat satu topik nih..yang agak hangat laa skarang at my place...tengah hangat pon dibincangkan kat kolej aku...pasal kes ZINA...halo..zina yer,kes zina nih..jangan di buat maen..bukan mende kecik neh..zina ni kes berat ko taw...

aku nak kate pelik tu,tak jugak lah sebab dah biase dengar hal ni..tapi yang agak wat aku saket haty ni ade laa kepade mereke-mereke yang ADA diberikan pendidikan agame yang secukupnye,yang SEDANG MELANJUTKAN PELAJARAN DALAM BIDANG AGAMA sekalipun,nak jugak buat perkara terkutuk yang amat sangatlah hina nye pade pandangan aku..apetah lagi kat pandangan ALLAH taala...kelakuan yang amat tak boleh dimaafkan..dah terhantuk baru nak tengadah...dan buat kerja terkutuk tu,bile dah pregnant baru nak wat muke cuak...baru laa nak takut..tapi takut tu bukan nye takutkan ALLAH sebab dah wat dosa besar,tapi takut kat mak ayah,sebab mengandung anak luar nikah,tak kawen lagi dah mengandung..takkan nak cakap tak taw angkare sape pulak kat mak ayah,ingat kisah siti maryam ke boleh mengandung tetibe je walopon tak kawen lagi...??

aku tak tahu ape laa yang difikirkan budak-budak perempuan zaman sekarang ni,sampaikan ade segilintir golongan yang dah biase hidup ikot care barat ni,boleh kate kalo umur 18 masih ade dara lagi untuk perempuan-perempuan ni,memang kolot laa orangnye...tapi tak payah nak fikir jauh tu,yang dekat ni pun,ape agaknye yang diorang fikir bile serahkan tubuh,serahkan maruah die kepade sorang lelaki yang kadang-kadang tu hidup pon mengharap kan mak ayah seratus peratus,boleh kate spender die pon mak ayah yang belikan,ade hati nak buat perkare terkutuk tuh..tak sedar diri betul...

perkare ni memang dah sampai ke tahap yang melampau sangat-sangat..kalo setakat die nak "beromansa larisa" berdue and jatuhkan maruah sendiri,takde kaitkan dengan maruah mak ayah,name baik keluarga,tak malukan orang lain skali aku tak kesah sangat...lantak ko laa..ko dah besar...ni tidak..dah beromansa bedue tuh,bile kantoi,mak ayah yang dapat malu,orang kate tak pandai jage anak,padehal dah diberi pendidikan agame yang selengkapnye,siap sambung study kat kolej amik course agame lagi,dah jadik belebihan dah ilmu agame dalam dada tuh,tak jugak...nak jugak buat pekare yang agame larang tu..dah laa tu,dalam kepale tu sah-sah ade terfikir nak gugurkan anak dalam perut tuh..wei,anak tu tak salah laa oi..akal ade taknak gune,fikir pakai nafsu je..bile dah jadik masalah baru nak pakai akal yang tuhan dah bagi elok-elok tuh..ade aku kesah ke korang nak kapel??nak kapel sangat,amik laa skali lapan orang pon kapel aku langsong tak heran...ni tak,bile kapel,pekare yang jadik wajib nye,pegang tangan...pastu naik sikit,pegang pinggang pulak...naik lagi atas,pegang bahu lak,pastu yang pompuan lak ikot je lelaki tu pegang ape,biar je,bagi lelaki tu pegang ape yang ade kat badan..Perempuan gatal...konon kalau nak tunjuk and buktikan rase cinta tuh,kene BUAT APE YANG PATUT...WAK LU laa wei!!!dah buat tu,kadang-kadang bile jumpe buat lagi pulak...dah sedap sangat jadik kebiasaan,tuhan bagi anak tu lekat dalam perut,baru tahu dunia ni tinggi ke rendah...yang si lelaki pulak bila tahu perempuan tu pregnant,tak pasal-pasal suruh gugurkan anak tu...otak ade tapi akal pendek...lelaki macam ni tak layak jadik suami orang...patot jadik anak ikan mak-mak datin yang dahagakan kasih sayang tu je...

satu hal lagi...kalau betul laa dah terlanjur tuh,dah pregnant,tolong laa jangan dibunuh,direnggut nyawa anak tu tanpe belas kasihan...die tak salah pon dalam hal ni..yang bersalahnye korang sendiri..die tak patut DIBUNUH atas dasar nak selamatkan diri korang sendiri...kenape sala korang,anak tu yang kene tanggung?die ade dalam perut tu pun sebab korang jadikan die hasil daripada perbuatan terkutuk korang tuh..pandai buat,pandai laa tanggung sendiri wei...cube letakkan diri korang sendiri dalam situasi anak tuh,korang nak ke dibunuh sebab nak tutup perbuatan terkutuk mak ayah korang??sedangkan korang takde salah ape-ape pun...fikir laa dengan waras...dta's why think before you do something...use your tiny brains you got in your head...god gives you the brain and mind so you could think of anything that's good or bad for you..bukan untuk hiasan semate-mate dalam tengkorak korang tuh....


wah...agak bengang jugak laa aku bile cakap pasal hal ni...bukan nak kate aku ni tergolong dalam golongan orang yang baik sangat..tak jugak...tidak lah sampai menjadikan masjid tu rumah kedua aku,tidak jugak...tapi nye,alhamdulillah,segala ilmu yang tertanam dalam diri ni,sedikit sebanyak dapat jugak menjadi benteng menahan daripade terjebak dalam perkara-perkara yang agak tidak sedap memandang dan tidak sedap di dengar ni...alhamdulillah jugak sebab ALLAH kurniakan aku akal yang waras untuk fikir baik dan buruk perkara yang aku lakukan...syukran ya ALLAH kerana melindungi aku dari tergolong dalam golongan mereka yang terpesong akal fikiran dan kelakuan mereka....

maybe akan ada yang cakap ape yang aku tulis nih macam provokasi ke,kontroversi ke,jersi ke,besi ke,basi ke,ade aku kesah? yang penting tu baru sebahagian daripade ape yang dah lame terbuku dalam hati aku..baru satu per empat daripada keseluruhannya...apa yang penting,ALLAH taala dah kurniakan kita dengan akal fikiran yang sempurna..kenapa kita sering kali tak gunakan akal yang ALLAH dah kurniakan tu??kenapa nak jadikan nafsu sebagai tempat kita berfikir??kenapa tak kita fikir ape yang dah mak dan ayah korbankan untuk lihat kita jadi antara insan yang berjaya di dunia dan di akhirat,tapi akhirnya kita jadi orang tak berjaya di duni dan jugak di akhirat...jage lah diri dan maruah keluarga..korang semua pikul tanggungjawab yang berat atas bahu tu sebagai anak...fikir2 laa sendiri..ade otak fikir,ade akal guna,ade mate pandang,ade telinga dengar,ade mulut cakap,ade tangan jangan merayap kat badan orang,ade kaki jangan langkah ke tempat yang tak sepatutnya,and remeber,ALLAH SENTIASA MEMERHATIKAN PERBUATAN KAMU WALAU DIMANA KAMU BERADA DI ATAS MUKA BUMI INI...MATA MANUSIA MUNGKIN TAK DAPAT MELIHAT PERBUATAN KAMU,TAPI INGAT,ALLAH SENTIASA MELIHAT...

No comments:

Post a Comment