Saturday, September 19, 2009

cAmNeR pUlAk DaH nIh...??

salam...

tomorrow raye...(dengan muke yang agak selenge,aku bermonolog dengan diri ku sendiri..)hurm,mak aku pulak awal2 lagik da pesan,sok bangun awal,dalam kol 4 cam tu,soh tolong dye masak nasik dagang..hadooyai..bab bangun awal,yakni kene mengorbankan mase tido aku yang amat precious tuh laa yang paling aku lemah skali..tapi nak wat vamner,dah name pon mak kan,takkan nak protes lak...iye kan jep laa...

so...this time,aku nak mengomel pasal ape2 je lah yang agak2 cam terlintas dalam kepale otak ku yang agak kurang cerdas laa diz time nih...hurm..let see...(scanning.....downloading data....please wait.....data tranferring complete..)hah!!!tu dye!!!

weh2,aku ade satu story neh nak share ngan korang...aku tahu story ni pon daripade ceramah ustaz azhar idrus.ceramah2 ustaz azhar memang terbaek wok laa wa cakap lu..dengar skali,korang nak dengar 14 kali lagik pastu..aku sure punye laa...ok,sambung balik.story dye camni...ade sorang lelaki die datang jumpe rasulullah s.a.w. and the mengadu tentang masalah die yang miskin,lapar and banyak lagi laa...(sorry,aku pun dah tak berape nak ingat sangat da citer neh..hehehh)then rasulullah s.a.w. pesan kat die,kalo kite tahan nafsu.tahan diri kite daripade melakukan perkare2 yang dimurkai Allah taala,nescaya Allah akan kurniakan yang terbaik untuk kite.then satu hari di bejalan kat satu kawasan ni..die tengah kelaparan..then bile die lalu depan satu rumah,die nampak ade roti atas meja rumah tu..oleh kerane die lapar sangat,die pun masuk laa rumah orang tu dengan niat nak curi roti kat rumah orang tu..then bile die masuk and nak ambik roti tu,die teringat,"rasullulah dah pesan kena tahan nafsu dari buat pekare yang Allah marah,"then die tinggalkan roti tu,tak jadik nak amik...then on the way keluar,die nampak banyak barang kemas atas meja dalam rumah tu,"kalo amik ni,boleh jual,dapat duit,boleh beli makanan..."monolog dye sendiri....bile die nak amik je barang tu,die teringat lagi pesan rasulullah tadi..die tak jadik lagi nak amik barang kemas tuh.then die lalu kat satu bilik kat dalam rumah tu,die nampak ade sorang pompuan tengah tidur,and kain pompuan tu terselak sikit,then die nak terkam laa kat "ayam golek" tuh...pastu die teringat lagik kat pesan rasulullah tadi..tak jadi die nak terkam "ayam golek" tu..then die pun berdoa kepade Allah,die dah cuba tahan nafsu die daripade lakukan perkare yang Allah murka,jadi die nak mintak Allahbantu die...keesokan hari nye,pompuan tuan rumah tu datang jumpe rasulullah,mengadu ade orang masuk rumah die.rasulullah tanye,ade ape2 yang kene curi ke?pompuan tu jawab takde,tapi die syak ade orang masuk sebab ade kesan tapak kaki kat lantai rumah die..kemudian kebetulan rasulluah dan pompuan tu ade dalam masjid,then datang laa pulak lelaki yang miskin,lapar tadi tu..rasulullah pun tanye pompuan tu,kamu dah kawen ke belum?,jawab pompuan tu die jande,rasulullah ternampak lelaki tu tadi dan tanye die die dah kawen ke belum,die cakap die bujang lagi...so rasulullah pun kawenkan die ngan pompuan yang die masuk rumah tadi tu...at last,makanan die dapat,harte yang die nak curi tu pun dye dapat,pompuan yang dye nak terkam tu pun dye dapat....

well,daripade story nih,aku wase macam sikit2,ade laa kene ngan diri aku sendiri...aku pun agak terkejut dengar cerite yang ustaz azhar idrus cter kan ni...agak tergamam jugak laa aku...bukan ape,ade something yang aku holdback myself from doing it,even until now...but then as a result,aku dapat laa jalani hidup yang agak aman and tenang sikit daripade dulu...and then something yang aku dah give up,tolak tepi,dah tak masuk dalam buku pun,aku totally ignore this one thing,and bile aku tak cari,melimpah2 yang datang...aku pun tak sangke.betul laa kate ustazah aku dulu,jangan dicari,nanti die lari,tunggu aje laa..die akan datang sendiri kepade kite dengan doa dan izin Allah...

haaa..kalo korang nak tahu ape yang aku cakap kan ni....LU PIKIRLAH SENDIRI!!!heheheh,,,,

well then,aku pun dah ngantuk neh,need to go now laa..aku ucapkan salam aidulfitri kepade semua yang kenal aku,and semua kawan2 yang mengenali diri aku..andai ade salah dan silap kate,terkasar bahase.terkurang terlebih sane sini,aku hulur sepuluh jari memohon kemaafan dengan korang semua di bulan yang mulia ni...

UKHUWWAH FILLAH ABADAN ABADA...

salam kemaafan...

No comments:

Post a Comment