Wednesday, September 16, 2009

friend or foe??

salam all...

waaa.....in just a few days,kite da nak raye...mase berlalu dengan cepat.sampai kadang2 tuh macam tak percaye yang kite dah lepas fasa sebulan berpuase nih...sambutan raye aku pon tahun nih just ala kadar je...not like a few years ago,when everything is always complete..but i am thanful enough for what i have today...

phew...enough babbling bout that,coz that's not what i wanted to say this time...

pernah tak korang berdepan ngan kawan yang tikam belakang??nak2 lagi kalo kawan2 korang tu pernah jadik kawan korang yang paling baik and paling caring terhadap korang??
phew,kalo betul laa korang pernah hadapi masalah macam ni and still can go on with your daily life kene mengadap muke die everyday,and for god-saken a year and a half time longer,i bet you must be a tough hearted person...

actually aku sedang melalui masalah ni..aku terkilan sangat bile aku dapat taw yang die wat cam tu kat aku..aku boleh maafkan kalau die setakat tikamm belakang aku,aku boleh lagi anggap die kawan baik aku,boleh lupekan je perkare tu and act like nothing's ever happen..tapi yang menjadiikan aku bertambah terkilan,sedih,kecik aty,and macam2 lagik laa dalam haty nih,adelah bile die buruk2 kan aku pade2 kawan2 kitorang yang laen...kawan aku,kawan die jugak...bayangkan laa bile ko masuk kuliah,di ignore je kat ko,pastu kawan2 yang laen ni plak pandang macam ko macam pandang manusie yang kene HIV positif je...bile ditegur,cakap pon lebih kurang,nak taknak je becakap..lagi satu,bile keluar gi bandar,senyap2 je..sedar2 karang da balik,happy2 ngan kawan2 yang laen,bile tanye gi mane,aku gi bank amik duet jap tadi...padehal budak2 len cakap jumpe die kat panggung wayang,gi tgok movie baru,pastu gi lepak2,shopping same2 ngan budak2 len tuh..

pergh..alangkah bagus kalo aku dapat pukul die...at least dapat gak legakan pasaan sakit hati aku ni yang makin lame makin membare je...tapi tak boleh laa pulak sebab ade undang2..kalo takde undang2 dalam dunie ni,dah lame aku laksane kan ape yang tersirat di hati neh...actually,aku pun tak tahu ape yang aku dah buat kat die sampaikan macam tu skali die wat kat aku...that'sone of the reasons nape aku tak suke berkawan baik ngan dak pompuan..memang slalu sangat pekare cam ni blaku....aku da letih betul ngan pekare cam nih...aku taw,skali kawan baik bergaduh,even dalam diam skali pun,payah nak jadik rapat and baik semule cam dulu....

tapi aku ni jenis yang tak kesah sangat orang nak wat ape kat aku,tapi jangan sampai lebih batasan kemarahan aku laa.kalo lebih2 sangat tuh,wajar sangat aku belasah and sembur ngan makian2 yang agak wajar diluahkan ke muke die yang bajet lawa walopon tak lawa tuh...so,aku move on je laa ngan hidup aku dengan tagline "KO ADE KE,KO TAKDE KE,AKU MACAM NI JUGAK...ADE AKU KESAH??"yang dari hari ke hari,itulah die yang memotivasikan aku untuk terus berjuang sehingga ke hari aku graduate nanti...ape nak jadik2,jadik laa..aku dah malas nak amik tahu hal die...yang penting,hidup aku ni kene diteruskan dalam usaha nak capai cita2 aku...

so,skarang aku menjalani hidup aku kat kolej ngan care redah jer ape yang ade depan mate aku...masalah2,gangguan2,aku tolak tepi je semua tuh..kalo ade orang yang nak jatuhkan aku,langkah mayat aku dulu..kalo berani,buat laa...
hahahahahahahhah......!!!!(gelak jahat cam witch dalam citer katon disney).

No comments:

Post a Comment