Saturday, September 12, 2009

to all of my old fwens...




pic kawan2 time skola dulu=)


salam...hi all..


waa....sedar tak sedar,da almost 3 years since i left school...bile dah masuk dunia pengajian tinggi ni,everything's changing 360 degree...semua benda kene buat sendiri..notes lecture buat sendiri,jadual cari sendiri,makan sendiri,manage time sendiri,macam-macam sendiri laa..

macam mase skolah dulu,semuanye cikgu suap..notes,jadual kelas,and other things laa...semuanye tunggu cikgu bagi,tunggu cikgu semua laa pendek kate..hahaaa...tu belom aku wat yang panjang kate lagi..kalo panjang kate karang,laen pulak bunyik nyer..hehehhe...=)


but most of all the things mase zaman skola yang paling aku rindu and paling aku ingat skali adelah...MY FRIENDS...hallo...who can forget friends kan?nak-nak lagi kawan yang dalam satu kelas tu,semuanye rapat2 belake...bukan nak belagak atau cakap besar atau ape2 yang tak baek kesihatan,tapinye aku ni jenis suke kawan ngan budak-budak lelaki..coz most of my fellow classmates since form one lagi memang ramai lelaki daripade perempuan..so naturally,mmg ramai lelaki laa kawan-kawan aku daripade perempuan...


those sweet times i've spent with them will never be replaced laa i told you...eventhough mase kat skolah dulu aku ni jenis yang tak dengar sangat cakap cikgu coz kalo skolah agame ni,nak-nak lagi kalo yang skolah private,kebanyakannye tak digalakkan sangat student perempuan bekawan rapat dengan student lelaki...so basically,i just ignore those crappy things they say about me coz i dont care..i love all my friends equally..tak ade istilah lebih atau kurang..semuanya aku sayang sama rata coz semuanye kepale tingtong macam aku jugak and sporting,open minded,easy going,u all rock guys!!!(and ladies too=p..)


aku ingat lagi time spm dulu,punye laa nakal masing-masing neh..yang lelaki dengan care diorang,yang perempuan dengan care diorang..belajar tuh tetap laa belajar jugak..tapi bile tibe je mase boring,time kepale tak nak ingat ape yang di bace, mule laa keluar pekare-pekare pelik yang tak penah terfikir dalam kepale pon nak buat..budak-budak perempuan nih bile tibe je mase kepale otak "jammed" mase study, semacam jep hayun racket dalam asrama..dah laa dulu asrama budak perempuan ni asalnye rumah pengetua yang lame..rumah tuh plak style panjang sampai ke dapur..amik kesempatan betul budak-budak nih maen badminton tengah hall rumah tu...aku yang tengah elok-elok study atas sofa (konon sangat laa aku nih study nye...kepale dok pikir mende laen time tuh=p),agak terkejut ala-ala memerang gitu melihat mereka-mereka dengan riang gumbira bermain badminton sambil gelak-gelak kuat tahap pecah sub woofer..."ya Allah budak-budak ni,boleh plak die maen badminton tengah-tengah rumah ni,memang sedang elok timing korang punyer game ni,pukul 12.25 malam..." dialog aku kepade kawan-kawan aku yang sedang bergumbira tuh.."tu laa..ko tak tahu...ni laa time kitorang exercise..petang-petang nih segan laa nak keluar main...malam masih mude laa wei..ape lagi..moh le kiter...!" kate kawan aku dengan muke yang agak penuh konfiden bile berkate-kate...yang aku ni pulak dalam keadaan yang masih tekejut tuh,sedang elok sambar racket and tumpang hayun dua tiga game..heheheheh=) walaupun esok petang ade paper add math,tapi kitorang bejaye menghiburkan hati yang agak gundah gulana memikirkan paper esok tuh..tapi wat rilek suda..kate kool kan..


aktiviti budak-budak lelaki kat asrama lak aku tak tahu sangat..coz aku da terlupe..tapi takde laa sampai aku pegi mengendap diorang plak kan..bertanye diorang wat ape tuh ade laaa...aku kan budak baek=P...


tu laa die satu daripade banyak-banyak pengalaman kelat-kelat manis aku mase time skolah dulu..aiy,kalo nak cerite satu-satu kat sini,buleh jadik novel laa..ape pun,aku betul-betul rindu kat kawan-kawan ku semue...sangat-sangat rindu mase kitorang lepak same-same(walaupun kebanyakan mase aku lepak ngan kawan-kawan lelaki ni,kawan-kawan perempuan payah nak join),tapi boleh laa dikatekan memang seronok habis laa setiap saat yang aku share ngan diorang...


hari ni,masing-masing dah ade life sendiri,ade yang tengah busy further study,ade yang busy dengan kerja,ade yang busy menjalani hidup sebagai seorang penanam anggur yang berjaye di eropah(tadak kerje,dok umah jer).dan macam-macam lagi,tapi satu perkare yang aku betul-betul pasti,aku tak penah lupekan korang semue my friends!!!i really,really,really miss all of u guys a lot...to all of you my fellow friends out there, may Allah bless us all the muslims in the world,and i will always pray for us to be firends forever,may all of you succeed gracefully and happily with everything you do,may you lead a happy and prosperious life with your family,may Allah gave upon us a healthy mind and body for us to go on with our lives and change the world to be a better place..
that's all for now..enough babbling for today,penat lak korang nak bace aku mebebel panjang nanti kan? hehehe....takpe-takpe,aku paham...ok laa ye..nanti aku ade story baru,aku sambung gossip kat sini k..? bye then..dadaaa!!!



No comments:

Post a Comment